Dane Techniczne


Mazda6 lub Atenza - tak nazywa się na rynku japońskim - to samochód lokujący się w segmencie wyższym średnim.
Już przyglądając się z zewnątrz na agresywnie i dynamicznie zaprojektowane nadwozie odnosi się wrażenie, że jest to samochód o nieprzeciętnych parametrach jezdnych.
Dzięki szerszemu o 50 mm rozstawowi kół uzyskano obniżenie o 20 mm środka ciężkości samochodu. W rezultacie Mazda6 jest  stabilniejsza w czasie jazdy po ostrych łukach drogowych i nie wykazuje skłonności do przechyłów nadwozia.


Patrząc na Mazdę 6 z przodu lub z tyłu można zauważyć, że górna część nadwozia spoczywa na nieco szerszej części dolnej, dodatkowo poszerzonej głęboko wyciętymi nadkolami. Takie uformowanie bryły samochodu potęguje odczucie pewności i stabilności jego prowadzenia oraz doskonałego trzymania się nawierzchni drogi.

Zuchwała stylistyka przodu jest ewolucyjną kontynuacją linii znanej z innych modeli o charakterystycznej pięciokątnej osłonie chłodnicy, z centralnie umieszczonym dużym logo Mazdy, a nowe wielosoczewkowe, wielofunkcyjne reflektory dodają drapieżności.

Tył samochodu z zachodzącymi na boki nadwozia przezroczystymi kloszami lamp jest dopełnieniem dynamicznej stylistyki Mazdy 6. Wszystkie płaszczyzny miękko i łagodnie przechodzą jedna w drugą tworząc harmonijne i doskonale wyważone linie nadwozia.

W podobnym stylu utrzymane jest wnętrze: eleganckie, ale z lekko sportowym odcieniem, zachęcające do zajęcia miejsca i oddania się radości jazdy. Uwagę zwraca całkowicie nowa deska rozdzielcza z chromowanymi i tytano-podobnymi wykończeniami. Wnętrze zaskakuje swoją obszernością, zakresem ustawień i wygodą foteli, zapewniając komfortowe warunki podróżowania dla pięciu dorosłych osób.

Po złożeniu dzielonego w proporcji 40:60 oparcia tylnej kanapy otrzymujemy zupełnie płaską powierzchnię bagażową.
Dodatkowym ułatwieniem zastosowanym w hatchbacku i wagonie jest wprowadzenie mechanicznego systemu "Karakuri", który powoduje opuszczenie siedziska w momencie składania oparcia. Dzięki temu nie trzeba teraz wyjmować zagłówków, ani podnosić siedzisk. Dźwignia zwalniająca mechanizm znajduje się teraz wewnątrz bagażnika.

 

Uzyskanie płaskiej powierzchni ładunkowej stało się możliwe dzięki zastosowaniu nowego zawieszenia tylnych kół typu E-link, które umożliwiło "pogłębienie" podłogi, a także powiększenie objętości bagażnika. W wersji kombi dostępny jest opcjonalnie układ samopoziomujące tylne zawieszenie. Wyrównanie poziomu następuje automatycznie poprzez wzrost ciśnienia czynnika w amortyzatorach.


Zawieszenie kół przednich wielowahaczowe ze stabilizacją kierunku jazdy przez ujemne ustawienie kąta płaszczyzny koła,

z jednym wahaczem górnym i dwoma dolnymi na każde koło, ramą pomocniczą, sprężynami śrubowymi, amortyzatorami teleskopowymi o dwukierunkowym działaniu, stabilizatorem oraz gumowymi elementami połączeniowymi wytłumiającymi hałas i drgania.

 

 

BEZPIECZEŃSTWO



Bezpieczeństwo jest zawsze nadrzędnym celem konstruktorów Mazdy. Znany już z poprzednich konstrukcji system wzmocnień i stref absorpcji MAIDAS zapewnia ochronę kabiny pasażerskiej przed deformacją spowodowaną kolizją, a układ sześciu poduszek powietrznych chroni pasażerów przed obrażeniami. Przednie poduszki czołowe mają kontrolowane dwustopniowe napełnianie w zależności od siły uderzenia. Przednie poduszki boczne chronią klatkę piersiową, a boczne kurtyny powietrzne stanowią dodatkowe zabezpieczenie w przypadku kolizji bocznej dla pasażerów zajmujących przednie i tylne siedzenia. Przednie pasy bezpieczeństwa mają kontrolowaną siłę napięcia, a tylne siedzenia wyposażone są w dwa uchwyty ISO-FIX służące do mocowania fotelików dziecięcych. Fotel pasażera z przodu ma zamontowany czujnik, który dezaktywuje wyzwalanie poduszek prawej strony w przypadku (przednia i boczna), gdy miejsce to jest niezajęte lub przypięty jest fotelik dla dziecka.
Dla zminimalizowania ryzyka obrażeń nóg kierowcy w przypadku spowodanego kolizją przesunięcia przegrody między silnikiem a kabiną zastosowano "chowające się" pedały sprzęgła i hamulca.

Przednie fotele wyposażone są w aktywne zagłówki w znaczny sposób redukujące ryzyko urazów górnego odcinka kręgosłupa, jakie mogłyby powstać przy uderzeniu w tył samochodu.

Ażeby zapobiec obrażeniom wywołanym w czasie kolizji czołowej przez przesuwające się do przodu ładunki wzmocniono również oparcia, blokady i zawiasy tylnych siedzeń.

Bezpieczeństwo to także skuteczne hamulce z elektronicznie sterowanymi układami: antypoślizgowym ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA, układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.
 

Do napędu Mazdy 6 skonstruowano przy współpracy z Fordem rodzinę nowych 4-cylindrowych silników benzynowych z serii L o pojemnościach: 1.8, 2.0 oraz 2.3dm3 i mocach odpowiednio: 88kW (120KM), 104kW (141KM) oraz 121kW (166 KM). Wszystkie silniki wykonane są prawie całkowicie ze stopów aluminium, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i komorą rezonansową wykorzystującą efekt doładowania dynamicznego. Silnik o pojemności 2.3 dm3 dodatkowo wyposażony jest w układ rozrządu o zmiennych fazach otwarcia zaworów i wałek wyrównoważający.

Dostępne są także dwa nowe silniki wysokoprężne w technice common-rail DIREC-D o pojemności 2l i mocach: 88kW (120KM) oraz 100kW (136KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm przy 2.000 obr/min.

Paliwo jest teraz wtryskiwane do cylindra pod ciśnieniem 180 Mpa, czyli o 1/3 wyższym niż w poprzedniej wersji tego silnika. Nowy kształt komory spalania i tłoka, sekwencyjny wtrysk paliwa i sprężarka o zmiennej geometrii pozwoliły na znaczne obniżenie zanieczyszczeń spalin, które spełniają normę czystości Euro IV. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim poziomem hałasu oraz drgań.


 

SILNIKI BENZYNOWE

Mazda 6 1.8i 16V
Silnik 4-cylindrowy, benzynowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 83,0 x 83,1 mm
Pojemność skokowa: 1781 ccm
Moc maksymalna: 120 KM (88 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 165 Nm przy 4300 obr./min
Stopień sprężania: 10,8:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,666/2,059/1,392/0,970/0,755/3,166/4,388
Prędkość maksymalna: 197 km/h - Sedan
194 km/h - Hatchback
192 km/h - Sport Kombi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 sek. - Sedan
11,0 sek. - Hatchback
11,2 sek. - Sport Kombi
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 11,7/6,8/8,3 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 198
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 4
Ogumienie: 195/65 R15
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 500 l - Sedan
492 l - Hatchback
505 l - Sport Kombi
Masa własna: 1345 kg - Sedan
1370 kg - Hatchback
1410 kg - Sport Kombi
Dopuszczalna masa całkowita: 1815 kg - Sedan
1830 kg - Hatchback
1900 kg - Sport Kombi
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm - Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm - Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm
Rozstaw kół: 1550 mm


Mazda 6 2.0i 16V
Silnik 4-cylindrowy, benzynowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 87,5 x 83,1 mm
Pojemność skokowa: 1999 ccm
Moc maksymalna: 141 KM (104 kW) przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 181 Nm przy 4100 obr./min
Stopień sprężania: 10,8:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,666/2,059/1,392/0,970/0,755/3,166/4,388
Prędkość maksymalna: 208 km/h - Sedan
206 km/h - Hatchback
202 km/h - Sport Kombi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 sek. - Sedan
9,9 sek. - Hatchback
9,9 sek. - Sport Kombi
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 11,8/6,6/8,5 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 203
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 4
Ogumienie: 195/65 R15
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 500 l - Sedan
492 l - Hatchback
505 l - Sport Kombi
Masa własna: 1350 kg - Sedan
1375 kg - Hatchback
1410 kg - Sport Kombi
Dopuszczalna masa całkowita: 1840 kg - Sedan
1855 kg - Hatchback
1905 kg - Sport Kombi
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm - Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm - Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm
Rozstaw kół: 1550 mm

Mazda 6 2.0i 16V Automatic
Silnik 4-cylindrowy, benzynowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 87,5 x 83,1 mm
Pojemność skokowa: 1999 ccm
Moc maksymalna: 141 KM (104 kW) przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 181 Nm przy 4100 obr./min
Stopień sprężania: 10,8:1
Skrzynia biegów: 4-stopniowa, automatyczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 2,816/1,497/1,000/0,725/-/2,648/4,416
Prędkość maksymalna: 195 km/h - Sedan
194 km/h - Hatchback
190 km/h - Sport Kombi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 sek. - Sedan
11,8 sek. - Hatchback
12,0 sek. - Sport Kombi
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 11,8/6,6/8,5 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 203
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 3
Ogumienie: 195/65 R15
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 500 l - Sedan
492 l - Hatchback
505 l - Sport Kombi
Masa własna: 1375 kg - Sedan
1400 kg - Hatchback
1435 kg - Sport Kombi
Dopuszczalna masa całkowita: 1865 kg - Sedan
1880 kg - Hatchback
1930 kg - Sport Kombi
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm - Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm - Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm

Rozstaw kół: 1550 mm

Mazda 6 2.3i 16V
Silnik 4-cylindrowy, benzynowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 87,5 x 94,0 mm
Pojemność skokowa: 2261 ccm
Moc maksymalna: 166 KM (122 kW) przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 207 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 10,6:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,307/1,842/1,233/0,970/0,755/3,166/4,388
Prędkość maksymalna: 214 km/h - Sedan
211 km/h - Hatchback
209 km/h - Sport Kombi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 sek. - Sedan
9,0 sek. - Hatchback
9,2 sek. - Sport Kombi
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 12,2/7,0/8,9 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 212
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 4
Ogumienie: 215/45 R17
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 500 l - Sedan
492 l - Hatchback
505 l - Sport Kombi
Masa własna: 1415 kg - Sedan
1430 kg - Hatchback
1465 kg - Sport Kombi
Dopuszczalna masa całkowita: 1885 kg - Sedan
1890 kg - Hatchback
1935 kg - Sport Kombi
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm - Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm - Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm
Rozstaw kół: 1550 mm


Mazda 6 2.3i 16V Sport Kombi AWD (4WD)
Silnik 4-cylindrowy, benzynowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 87,5 x 94,0 mm
Pojemność skokowa: 2261 ccm
Moc maksymalna: 166 KM (122 kW) przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 10,6:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,474/1,948/1,247/0,854/0,685/2,714/3,290
Prędkość maksymalna: 189 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sek.
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 15,0/7,9/10,5 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 250
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 3
Ogumienie: 215/45 R17
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 505 l
Masa własna: 1605 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2025 kg
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm - Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm - Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm
Rozstaw kół: 1550 mm

 

SILNIKI DIESLA
 

Mazda 6 2.0 Diesel
Silnik 4-cylindrowy, Diesel, SOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 86,0 x 86,0 mm
Pojemność skokowa: 1998 ccm
Moc maksymalna: 121 KM (89 kW) przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm przy 2000 obr./min
Stopień sprężania: 18,3:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,416/1,944/1,258/0,902/0,659/3,252/3,588
Prędkość maksymalna: 198 km/h - Sedan
196 km/h - Hatchback
194 km/h - Sport Kombi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 sek. - Sedan
11,0 sek. - Hatchback
11,1 sek. - Sport Kombi
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 8,5/5,5/6,5 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 176
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 3/D4
Ogumienie: 195/65 R15
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 500 l - Sedan
492 l - Hatchback
505 l - Sport Kombi
Masa własna: 1485 kg - Sedan
1510 kg - Hatchback
1540 kg - Sport Kombi
Dopuszczalna masa całkowita: 1930 kg - Sedan
1960 kg - Hatchback
2010 kg - Sport Kombi
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm - Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm - Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm
Rozstaw kół: 1550 mm


Mazda 6 2.0 Diesel
Silnik 4-cylindrowy, Diesel, SOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 86,0 x 86,0 mm
Pojemność skokowa: 1998 ccm
Moc maksymalna: 136 KM (100 kW) przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm przy 2000 obr./min
Stopień sprężania: 18,3:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,416/1,944/1,258/0,902/0,659/3,252/3,588
Prędkość maksymalna: 200 km/h - Sedan
198 km/h - Hatchback
196 km/h - Sport Kombi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 sek. - Sedan
10,6 sek. - Hatchback
10,7 sek. - Sport Kombi
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 8,5/5,5/6,5 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 176
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 3/D4
Ogumienie: 205/55 R16
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 500 l - Sedan
492 l - Hatchback
505 l - Sport Kombi
Masa własna: 1485 kg - Sedan
1510 kg - Hatchback
1540 kg - Sport Kombi
Dopuszczalna masa całkowita: 1930 kg - Sedan
1960 kg - Hatchback
2010 kg - Sport Kombi
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm - Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm - Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm
Rozstaw kół: 1550 mm


Źródlo: Internet

<WSTECZ>